søndag 24. juli 2011

Mernseptahs skjema.



Vi kikker litt på vår konges skjema. Fordi jeg lagde det like før moren min ble syk. Det kan belyse en overlevelse, sett mot Israels skjema som samtidig avdekkes. Det vil si at israelerne forholdt seg til Egypt, og lager en fiktiv pyramide. Is og Ra er to helt vilkårlige navn, men betyr noe som motsats til Egypt. Mens Seth i form av griseknulling er den egentlige løsningen, dvs vedkjennelse av bestialitet. Streken er Marlene Dietrich som oppvåkning. Det vil si at El betyr Den Ofrede Sønnen. Men hvis vi påstår at ordet Jøde betyr en fastholdelse i Julius Ceasar, og Israel er en fiktiv tilstand på linje med Marx blir jøde et umulig ord å bruke, men også israeler. Det fører til at ordet kristen også blir mulig å problematisere. Men allikevel er det mulig å befinne seg innenfor en kristen tradisjon, og beskrive det symbolsk. ! er jødisk, og " er kristen for å bruke de nærmeste tastene. Det betyr igjen med Mernseptah at El er døden. Uten en forbindelse og ! beundring av egyptisk kannibalisme gir ikke skjemaet noen mening. Det fører til Hitlers hakekors. Elisabeth som en oppvåkning om L i forhold til kalenderen, dvs Juli er Juti, Lise som en kvinnelig vinkling mot kvinnelig innsikt, men dermed også om skjuling av verdens problemer for menn. Ounder Enkjele. Det betyr at !'s skjema betyr noe forskjellig for meg i forhold til en omverden som ønsker meg død. Jeg vet at betegnelsen er reell. Og jeg kan uten problemer skjønne at pyramiden ikke lar seg bygge med en ny Farao på Brandbu.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar