lørdag 26. februar 2011

Mor Go' Hjerta.

Denne nabosforretningen er ikke lett å skjønne umiddelbart.
Uten å forstå "Sil" som Elis Inngang, dvs mitt søskenbarn bodde i et rom på lageret i gamle dager, og er med sin reise til Tyskland en fortsåelse av nazismen, Ba og Bach.
Men kun hennes søster Lise d.y. gir mening med tittelen.
Dels med rosekasting i min mors grav som dels henspiller på hennes hjerteproblemer.

Men den joguslaviske nazismen er viktig.
Jeg ble knyttet til Kristina* med * i Celineboka Moen På Kredit som linker til Avgudenes Ragnarok. Lise oppholdt seg mye i Joguslavia, og hun har ganske sikkert en internasjonal verdensanskuelse, ikke nødvendigvis til støtte for Usa.
Konsentrasjonsleire minner om nazisme, men det er sannsynlig det som skjedde har forbindelse til England og Usa.
Bowie, Laibach og tobakksindustrien, som Sil også henviser til.

Men Hertze Govinia gir ingen mening mot moren min på annen måte enn at en herzegovinsk dikter har laget en speilbildetolkning av moren min med diktet Gunvor.
Det kan bety at Gunvor Hofmo virkelig ble linket til Ruth Maier fra en kommunistisk vinkling, slik Ruth ble linket til moren min fra dels det samme ståstedet, min far som kommunist.

Govinia betyr alla We Gone Ja, Joseph Beuys berømte sang Ja Ja Ja Ne Ne Ne.

Yerome klokka.
Og Go Yer Ta, Ja.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar