tirsdag 18. januar 2011

"And it ain't for sale bei*"

Iggy benyttet i internasjonal terrorisme er etterhvert velkjent, det trenger ikke å ødelegge hans eventuelle Gudommeliggjøring som kanskje den eneste jødiske artisten som overlevde 60-tallet bortsett fra Joey Ramone (jeg vet Brian er uenig).

Han har samarbeidet med Reed. Bowie.
Han har samarbeidet med nazisten Ron Ashton.
Han har laget et helt album til Dara, og deretter godkjent at hun skulle drepes.
Han har kanskje også solgt Atlantakonserten som et siste forsvar, kanskje fordi han skjønte at den historien var nødt til å komme for dagen.
Av den enkle grunnen at han som artist står i en vanskelig situasjon i forhold til samarbeidspartnere.
Bowie og Reed er ikke de beste vennene å ha.
Nazister kan ikke tenkes å lage en tradisjon av hans person.

Men cutup-teknikk på Atlanta-konserten (koblet mot e-bay bl.a) gjør det mulig å spørre hvor skyldig han er.
Er Arnfinn skyldig i ha fortalt at jeg ga han en Brian cd?
Absolutt ikke.
Er jeg skyldig i å fortelle dere at det finnes en cut-up på Atlantakonsertens Open Up And Bleed?
Tja. Kanskje, men jeg har bare hørt en nedlastet versjon, kanskje jeg ble narret til å laste ned akkurat den fordi jeg fortalte Arnfinn om nettstedet 101Guitars (Stoogeskonserten fantes på 22Guitars idag selvfølgelig).

Det handler desverre om amerikansk jødehat.
Det er blandet inn i det som skjer.
Men også om japansk.
Det handler om å kapre apen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar