mandag 3. oktober 2011

Harru harru sett'n??????

Hæin bøyger se bakkover som omm'n var ein slange før fan. Detta kan itte værra sant, jeg trutte mine eggne øgga.

Nei, min kjære engelsktalende venn, jeg forstår hva De mener men kan de ikke legge bort den nordnorskordboka litt og tale norsk.

Jau, nø skarru høre herr. Fyren er kobbla til O-le itte sæint. Og han er en issraelitt med Jemes Jewæl Osterburg i navvfnet seit. Owl! sier jeg bare. Hva hvis vi trugger fuiren te å førhølde seg tæl guttebassen vi har utnøtta svinet mæ?

Elvisland mener De?

Ja, næstøn. Vi kuinne jo lagga eit maggazin i Dænmark. Med navnet Go. Så før vi vist hva vi meine mæ begge. Dra te hælvete, itte saint.

Aha!

Jau. Også da kæin vi.

Det skuespillet ble spilt for meg lenge etter at jeg ble kjent med Iggy via Go i 1973. På en fest. En fyr snudde seg bort, i avsky, ved å se meg. Jeg møtte ham senere i en vazelin befengt trapp ved utgangen. Han snudde seg kvalm bort og skrek. Go go go go!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar