tirsdag 20. september 2011

Det var en perser som narret noen egyptere til kannibalisme.

Deres tilegnelse til kristendommen er ett bevis. Også Allah i forbindelse med Alogenes. Overopphengtheten i Ra. Alt tyder på at deres forbindelse til jødene kommer i konflikt med kristendommen. Men det kan være noe mer enn Salomos Høysang. Det vil si en skjult forbindelse til den sorte kvinnen og Molok. Alogenes kan ha vært der på oppdrag fordi han visste hva som hadde skjedd.

"Når han har sett disse har han sett Kalyptos. Og hvis han har sett en av de skjulte har han sett aeonen til Barbelo. Og når det gjelder avkommene til DEN, hvis man ser hvordan han lever! Du har hørt om overfødigheten av hver og en av dem ganske sikkert. Men vedrørende den usynlige, spirituelle, trippelmakt ene, hør!"

Det vil si at det som hadde skjedd var uvanlig.
Ganske sikkert av en så enkel grunn at Egypts gravkamre var blitt åpnet med handlingen.

Messos kan bety at denne historien er kjent.
Det vil si personen som Alogenes skriver til.
Vi er i en mess.
Massamess.
Amen.
Men noe som tyder på at personen som det blir skrevet til er personen som var den skyldige, er at Allogenes snakker om "i kjødet" eller "i kjøttet" når han nevner navnet.
Det kan være en bevisst måte å få problemet på avstand, men også en avklaring av at kannibalsime fantes blant perserne. Og at han gir ansvaret over til Messos.
Men dermed også for å komme i nærheten av det som skjedde.
Det gir et grunnlag for en benyttelse av Alogenes senere.

Fordi han ved å nevne Messos, og kjøtt, kommer i en ekstase, som kan være langt mer alvorlig enn den han forsøkte å beskrive med møtet blant de kristne.
Kalypso kan dessuten være en forståelse av at israelerene var kannibalsk styrt av sorte kvinner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar