onsdag 23. mars 2011

I Trollheimen med Anne Hannisdal.

Hun tok meg med til Trondheim av en årsak, og ganske sikkert på oppdrag, slik hun tok meg med på sykkeltur til Brøttum.

"You say jew want a revolution, well ok, don't you know"

Det handler om et litterært projekt, med moren min som grunnlag.
Fastsatt med Ibsens samlede skuespill.
Ma-erta og Ibsen hører sammen.
Grønne bokstaver på coveret.
Og bok 1 av 5 (What have we got) har bilde av en tindebestigning.
Det legges opp til et angrep på Nietzsche samtidig, naturlig nok, ettersom moren mins skjebne kan henge sammen med Nietzsches historie.

Men ståstedet er Danmark.
Det vil si skuespillet Brand sett som historien om bestialitetsoppvåkning i Brasil.
Henning Stangerup og Veien Til Lagoa Santa.
Nisse.
Henning Blaker.
Stang Er Up - Martin som målmann.
Veien er fastsatt med Willie Nelsons On The Road Again og Veierød.
Lagoa er Malia med tilknytning til Ingeborg Bachmanns Malina.
Det vil si Ba Ingeborg Frogmer, Martin Målmanns kone.
Målmann er nyttig fordi nynorsk er et typisk kunstnerspråk.

Veien Til Lagoa Santa er fastsatt med sprengningen av Bjørn Halvorsen i Uruguay.
Men også med Turbonegers I Fucked Bettie Page.
Page er en side ved Astri.
Spilt inn i Brasil av Motosierra.

Mo-Meg er tot fordi jeg sier jeg er Ra fordi moren min knullet Hiters hest.
Meto og Metos er henholdsvis produksjon av prislapper og kjøkkeninventar.
Jeg er To i flere vinklinger.
Marius, men også Martin Målmann.
Martin Johan er to i forbindelse med meg.

Men ståstedet er Brasil med hyllesten MFX. Scat og Lagoa Santa gir mening med Astri langt nede på rangstigen.

Hva handler Lagoa Santa om?
Delvis en norsk oppvåkning om at vikingenes historie handler om bestialitet.
O Din kan bety nordmenns fastholdelse i Jesus som en helt, men uvillig til å la vikingene knulle hester.
Men det dreier seg om et fall.
Brand og gjengen i Brasil er på villspor, og blir nedkjempet av innbyggere som gjør mytteri mot fadesene.

Dette huset har idag Lagoa Santa som mening med urinnvånernes angrep via kjelleren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar