fredag 12. juni 2009

Værhårene til ei rotte

(På gebrokkent norsk)
Hei, jeg ringer fra Microsoft, og vi har et tilbud til utvalgte bedrifter. Du har 2 valg av tre. Word, exel eller powerpoint. Kun 200.- pr stk.

(På Stavangerdialekt)
Hei, eg ringe frå Gule Side og lure på om opplysningene om dokker stemmer.
Er telefonnr bla.
Er adressen bla.
Har dokke heimeside?
Nei? Ja ka ska dokke med det som kiosk? Hahaha!

(En elegant Oslo-dame med underkuet mann.)
Hei, vi er fra Stavanger og ønsker å finne hjemmet til faren min.
Det ligger langt oppe i skogen.
Kan du vise oss veien?

(Næringsmiddeltilsynet tar en tur innom.)
Hei. Vi er på en utvalgt inspeksjonsrunde til utvalgte bedrifter i omerådet og ønsker å kartlegge dem i forhold til nye regler i internkontrollsystemet.
(Det tas noen temperaturer...)
Jeg sjekker ikke nedskrevne målinger i boka di idag (hun vet jeg gir faen i dette), men ellers virker alt i orden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar