mandag 23. mai 2011

Graveyard Paradise.

Er en fastsettelse av mitt navn Ole som bedømt som grunnlag for et standpunkt, og derfor som angrepsmål. Det vil si at det betyr glede over jødeutslettelsene, og feiring over at ingen jøder ble tilbake. Men ens navn er umulig å forholde seg til som angrepsmål. På samme måten som Ma er Erta, eller Nicolai som betydning at jeg lyver med mtt navn. Dermed er den grønne Heinikenflaska et vanskelig problem fordi den henspiller på alkoholisme, moren min og meg som lyvende. Det går direkte til problematikken med Nietzsche søsknene som smeltet sammen via navnet i en aforisme i Morgenrøte. Men værre fordi det innebærer en Mut vinkling, og involverer mitt søskenbarn Tore som ganske sikkert bevisst henviste til Nick Lowe i går da han ringte og Patti Smith. Tore er benyttet med skulpturen, pipa som kan være et bilde på bestefaren min og barn, ved at de to delene hører sammen. Navnet Ole blir dermed bevisst benyttet med Graveyard Paradaise som et mål om at jeg bør bli blind.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar